Big Ronnie`s Car

General Discussion About the 1974 DeFeo Murders and related topics
Post Reply
Michael1997
Amityville Member

Big Ronnie`s Car

Post by Michael1997 » Fri Feb 07, 2014 12:15 pm

Hello everyone! :D
I know it's a stupid question, but do you know what happened to the car of Ronald Defeo? i saw it on the crime scene photos and was wondering if it still exist. here's a link to the photo:
http://www.amityvillemurders.com/csgall ... iecar.html
and sorry for my bad english. i hope you can read it! :oops: ;)
best regards
Michael
PS: do you know which model this car was? i think it's a Buick LeSabre (fourth generation, 1971-1976), but I'm not sure.

Victoria Principles
I Am Insane

Re: Big Ronnie`s Car

Post by Victoria Principles » Fri Feb 07, 2014 12:36 pm

Don't know what happened to it. The families may have kept it or it may have been sold. Doubt it's still on the road.

kathyM
Princess

Post by kathyM » Fri Feb 07, 2014 1:11 pm

It is not a stupid question Michael1997. I always wonder about things like that too, I mean, all that stuff had to end up somewhere. :)

scipio-USMC
Amityville Maniac

Post by scipio-USMC » Sat Feb 08, 2014 10:17 am

Michael1997 wrote:Hello everyone! :D
I know it's a stupid question, but do you know what happened to the car of Ronald Defeo? i saw it on the crime scene photos and was wondering if it still exist. here's a link to the photo:
best regards
Michael
PS: do you know which model this car was? i think it's a Buick LeSabre (fourth generation, 1971-1976), but I'm not sure.
1975 Buick LeSabre Sedan. There were a few different Sedan models that offered different options.

The estate sold the cars, this one was almost new so probably got some good use by the buyer. As far as collector value goes sedans (4 doors) are not popular. Most restorations are of coupes. So it probably either was driven till the motor gave out and junked if not ruined in a traffic accident. It's not the kind of car someone would buy to leave in the garage and rarely drive which is about the only way it would still be on the road.

VintageBoy91
Amityville Addict

Post by VintageBoy91 » Sat Feb 08, 2014 6:28 pm

Michael1997 wrote:Hello everyone! :D
best regards
Michael

Hallo Michael1997,
das ist keine dumme Frage. Mich würde es auch interessieren, was aus dem Auto geworden. Prinzipiell würde ich gerne wissen, was aus einigen Privatgegenständen der Familie nach den Morden geworden ist, ob diese in den Besitz von Familienangehörigen übergegangen sind und vor allem ob diese Gegenstände heute noch existieren? Was das Auto betrifft, so glaube ich jedoch nicht, dass es heute noch exustiert geschweige denn noch auf amerikanischen Straßen fährt. Wahrscheinlich wurde es nach den Morden verkauft und wurde dann irgendwann verschrottet.
Was dein Englisch betrifft, so schlecht ist das doch gar nicht. Mein Englisch ist auch nicht viel besser. Zumindest kann man mich hier in diesem Forum meistens verstehen. ;)
Darf ich fragen, wie du von der Amityville Geschichte erfahren hast? Nur durch die Verfilmungen oder auch durch eigene Recherche? Weil hier bei uns in Deutschland ist der Fall ja doch ziemlich unbekannt.
Viele Grüße,
VintageBoy91

Michael1997
Amityville Member

Post by Michael1997 » Sun Feb 09, 2014 4:21 am

Hallo VintageBoy91
Ich gebe zu dass ich nur durch die 2005er verfilmung auf den Fall gestoßen bin. Mich hat die Geschichte fasziniert und deshalb habe ich angefangen im Internet zu recherchieren (und dabei festgestellt, dass die Verfilmung absoluter Mist war ;) ). Auch ich wüsste wirklich gerne was mit den Sachen der Defeos passiert ist. Die ganzen Möbel und Einrichtungsgegenstände zum Beispiel müssen ja noch irgendwo sein. Ich glaube zumindest nicht, dass alles weggeworfen wurde. Das Auto ist wohl leider wirklich auf dem Schrottplatz gelandet, da dieses Modell sehr oft gebaut wurde und daher kein sehr gefragter Oldtimer ist. Ich finde die ganze Amityville-Geschichte und ihre Rätsel jedenfalls sehr spannend. :)
Gruß
Michael1997

Rokiisun
I am the year 1989

Post by Rokiisun » Sun Feb 09, 2014 9:20 am

Ich spreche kliene Deutsch. Meine freunde wohnen im Berlin aus Scottland und Sie ist lehrnen Deutsch.
Meine Deutsch ist nicht so gut (ich forgessen).

Im Berlin ich bin im der apotheke und ich sprechen deutsch: 'Ich habe das... Ich habe das...'
Es war sehr schweirig sprechen auf Deutsch fur jahren :(
It is better to return a borrowed pot with a little something you last cooked in it.

Post Reply